Velkommen til Spil Games

Her kan du/I læse lidt om de forskellige spil og de spil man kan download og de spil man kan købe i butikkerne og på steam.

Jeg håber du/I vil skrive nogle kommenterer til mine ting her på bloggen.

Jeg ville godt haft kaldt min blog for VideoGames men det kunne ikke lad sig gøre åbenbart

Dette er Spil Games personlige blog. Indholdet må ikke kopieres uden tilladelse og/eller uden kildeangivelse.

Translate

torsdag den 2. august 2012

Portal

Portal (video game)

 Portal er en 2007 single-player first-person puzzle-platform spil udviklet af Valve Corporation. Spillet blev udgivet i et bundt pakke kaldet The Orange Box til Microsoft Windows og Xbox 360 den 9. oktober 2007, og til PlayStation 3 den 11. december 2007. Windows-versionen af ​​spillet kan hentes separat gennem Valve indhold levering system Steam, og blev udgivet som et selvstændigt detailprodukt den 9. april 2008. En standalone version kaldet Portal: Still Alive blev udgivet på Xbox Live Arcade tjeneste den 22. oktober 2008, denne version indeholder yderligere 14 puslespil. En Mac OS X version blev udgivet som en del af Mac-kompatibel Steam platformen den 12. maj 2010.
Spillet består primært af en række gåder der skal løses af teleporting spillerens karakter og simple objekter ved hjælp af "den håndholdte portalen enheden", en anordning, der kan skabe inter-rumlige portaler mellem to plane flader. Spilleren tegn, Chell, bliver udfordret af en kunstig intelligens navn GLaDOS (Genetic livsform og Disk Operating System) til at gennemføre hver puslespil i Aperture Science Berigelse Center ved hjælp af portalen pistol med løftet om at modtage kagen, når alle de gåder er afsluttet. Spillets unikke fysik giver momentum skal bevares gennem portaler, der kræver kreativ brug af portaler til at manøvrere gennem de test kamre. Denne gameplay element er baseret på et lignende koncept fra spillet Narbacular Drop, og mange af holdets medlemmer fra DigiPen Institute of Technology, der arbejdede på Narbacular Drop blev ansat af Valve for oprettelsen af ​​portalen.
Portalen blev hyldet som en af ​​de mest originale spil i 2007, på trods af at blive betragtet kort i længden. Spillet fik ros for sin unikke gameplay og mørkt humoristiske historie. Det modtog anerkendelse for karakteren af ​​GLaDOS, fremsat af Ellen McLain i den engelske version, og enden kreditter sangen "Still Alive" er skrevet af Jonathan Coulton for spillet. Ikke tælle salg gennem Steam, har mere end fire millioner eksemplarer af spillet blevet solgt siden dens udgivelse. Spillets popularitet har ført til officiel merchandise fra Valve herunder plys Selskabshunde Cubes, såvel som fan genskabelser af kagen og portal pistol. En efterfølger, Portal 2, blev udgivet i 2011, tilføjer flere nye gameplay mekanik og en kooperativ multiplayer-mode.Indhold

Gameplay

 I Portal, styrer spilleren hovedpersonen, Chell, fra en første-persons perspektiv, da hun er udfordret til at navigere gennem en række rum med Aperture Science Handheld Portal Device, eller portal pistol. Portalen pistol kan oprette to forskellige portal ender, orange og blå. De portaler skaber en visuel og fysisk forbindelse mellem to forskellige steder i tre-dimensionelle rum. Ingen ende er specifikt en indgang eller en udgang, alle objekter, der rejser gennem en portal vil ud gennem den anden. Et vigtigt aspekt af spillets fysik er momentum omdirigering. Som bevægelige objekter passerer gennem portaler, de kommer gennem exit portalen i samme retning som exit portalen står over for og med samme hastighed som de passerede gennem indgangen portalen. For eksempel, er en fælles manøvre for at hoppe ned til en portal på gulvet og komme gennem en væg, flyver over et hul eller en anden forhindring. Dette giver spilleren mulighed for at lancere genstande eller Chell selv over store afstande, både vertikalt og horisontalt, benævnt »slynge 'af Valve. Som GLaDOS udtrykker det: "I lægmandssprog: hurtige ting går i, hurtig ting kommer ud". Hvis portal enderne ikke er på parallelle planer, tegnet gennem er omlagt til at være oprejst med hensyn til tyngdekraften efter at have forladt en portal ende.
Chell og alle andre objekter i spillet, der kan passe ind i portalen enderne vil passere gennem portalen. Dog kan en portal skud ikke passere gennem en åben portal, det vil simpelthen deaktivere eller oprette en ny portal i en forskudt stilling. Oprettelse af en portal ende øjeblikkeligt deaktiverer en eksisterende portal ende af samme farve. Bevægelige objekter, glas, vil særlige vægoverflader, væsker, eller områder, der er for små ikke være i stand til at forankre portaler. Chell er undertiden forsynet med terninger, at hun kan samle op og bruge til at klatre på eller til at holde store knapper at åbne døre eller aktivere mekanismer. Partikel felter kendt som frigørelse grill, lejlighedsvis kaldet 'fizzlers' i udvikleren kommentar, findes i slutningen af ​​alle, og inden for nogle test kamre, at når igennem, vil det deaktivere de portaler, der stadig opererer, og smuldre ethvert objekt gennemført. Felterne også blokere forsøg på at brand portaler igennem dem.
Selvom Chell er udstyret med mekaniserede hæl fjedre for at forhindre skader fra faldende, kan hun blive dræbt ved forskellige andre farer i testkamrene, såsom revolver pistoler, hoppebolde af energi, og giftige væske. Hun kan også blive dræbt af genstande, der falder gennem portaler, og ved en serie af knusere, der vises i visse niveauer. I modsætning til de fleste actionspil på det tidspunkt, er der ingen sundhedsmæssige indikator; Chell dør, hvis hun bliver behandlet en vis mængde af skader i en kort periode, men vender tilbage til fuld sundhed forholdsvis hurtigt. Nogle forhindringer, såsom energi-bolde og knusning stempler, beskæftige sig fatal skade med et enkelt slag.
GameSpot bemærkede i sin indledende gennemgang af Portal, at mange løsninger der findes for at gennemføre alle puslespil, og at gameplayet "får endnu mere skørt, og diagrammerne i traileren viste nogle utrolig skøre ting, som du kan forsøge." To yderligere indstillinger er låst efter afslutningen af ​​spillet, der udfordrer spilleren til at arbejde ud af alternative metoder til at løse hver test kammer. Challenge kort er låst op nær halvvejs og Avanceret Chambers er låst op, når spillet er afsluttet. I Challenge-mode, er niveauet op igen med den ekstra mål at gennemføre testkammeret enten med så lidt tid, med det mindste antal af portaler, eller med færrest fodspor mulige. I Avanceret funktion er visse niveauer gøres mere kompleks med tilføjelse af flere forhindringer og farer.
PC, Xbox 360 og Mac OS X version af spillet også en række resultater spilleren kan tjene ved at udfylde opgaver. Resultater spænder fra normale gameplay krav, såsom at opnå Aperture Science Handheld Portal Device, til forskellige tricks, såsom at bruge portaler til at springe en bestemt afstand. Som med andre Source motor spil siden Half-Life 2, kan Portal spilles med kommentarer aktiveret, specielle ikoner vises i spillet, som spilleren kan aktivere for at høre, hvordan visse dele af spillet blev udviklet.

Synopsis

 Tegn

Spillet byder på to karakterer: Spilleren-kontrollerede tavse hovedperson opkaldt Chell, og GLaDOS (Genetisk livsform og Disk Operating System), en computer, kunstig intelligens, som overvåger og styrer spilleren. I den engelske version, er GLaDOS fremsat af Ellen McLain, om hendes stemme er blevet ændret til at lyde mere mekanisk. Den eneste baggrundsoplysninger præsenteres om Chell er givet ved GLaDOS, troværdigheden af ​​disse kendsgerninger, som Chell blive vedtaget, en forældreløs, og ikke har nogen venner, er tvivlsom i bedste fald som GLaDOS er en løgner af sin egen optagelse. I "Lab Rat" tegneserie skabt af Valve at bygge bro mellem Portal og Portal 2, afslører Chell optegnelser hun i sidste ende blev afvist som forsøgsperson for at have "for meget stædighed"-hovedårsagen Doug Rattman, en tidligere ansat af Aperture Science, bevæges Chell til toppen af prøven køen.



Indstilling af

Portal foregår i Enrichment Center for Blænde Laboratories, også kendt som Blænde Science-som er den fiktive Research Corporation er ansvarlig for etableringen af ​​portalen pistol. Ifølge oplysninger præsenteret i Portal 2, er placeringen af ​​komplekset i den øvre halvø of Michigan. Information om virksomheden, udviklet af Valve for at skabe indstillingen af ​​spillet, bliver afsløret i løbet af spillet, og via den virkelige verden salgsfremmende hjemmeside. Ifølge Aperture Science websted, grundlagt Cave Johnson firmaet i 1953 med det ene formål at gøre badeforhæng for det amerikanske militær. Men efter at være blevet mentalt ustabil fra kviksølvforgiftning i 1978, skabte Johnson en tredelt forskning og udvikling plan for at gøre sin organisation succes. De første to lag, Counter-Heimlich Manøvre (en manøvre, der skal sikre kvælning) og Take-A-Wish Foundation (et program til at give de ønsker døende børn til uafhængige og helt raske voksne), blev kommercielle fiaskoer og førte til en undersøgelse af selskabet ved det amerikanske senat. Men, hvornår undersøgelsesarbejdet udvalget hørt om succes tredje lag, en mand-størrelse ad-hoc kvante tunnel gennem fysisk rum med mulige anvendelser som et badeforhæng, det forsænkede permanent og gav Aperture Science en tidsubestemt aftale fortsætte sin forskning. Udviklingen af ​​GLaDOS, en kunstigt intelligent videnskabelig assistent og disk-operativsystem, begyndte i 1986 som reaktion på Black Mesa arbejde på lignende portal teknologi. En præsentation ses under gameplay afslører, at GLaDOS blev også medtaget i et forslag til bud for afisning brændstofslanger, indarbejdet som en fuldt funktionel disk-operation system, der er velsagtens i live, i modsætning til Black Mesa forslag, som hæmmer is, intet mere. Groft tretten år senere, blev arbejdet på GLaDOS afsluttet, og den uprøvede AI blev aktiveret i løbet af virksomhedens første bring-din-datter-til-arbejde dag i maj 2000. Umiddelbart efter aktivering, blev anlægget oversvømmet med dødelig neurotoksin af AI. Begivenheder af det første Half-Life spil, opstår kort tid efter, formentlig forlader anlægget glemt af omverdenen på grund af apokalyptiske happenings. Wolpaw, i beskrivelsen af ​​afslutningen af ​​Portal 2, bekræftede, at Combine invasion fra Half-Life 2 opstod under portalens begivenheder.
De områder af berigelsen Center, Chell udforsker tyder på, at det er en del af en massiv forsknings-installation. På tidspunktet for begivenhederne afbildet i Portal, synes mulighed for at være lang, øde, selvom de fleste af dets udstyr er operationel uden menneskelig kontrol. Aperture Science findes i Half-Life univers, med begivenhederne i Portal sker engang i mellem historien om Half-Life og Half-Life 2. Blænde Science Inc. er også nævnt i Half-Life 2:. Episode Two, hvor åbningens isbryder skib Borealis siges at være forsvundet under mystiske omstændigheder, sammen med besætningen og en del af sin tørdok [redigér] I løbet af sin udvikling, Half -Life 2 featured et kapitel indstillet på Borealis, men dette blev opgivet og fjernet inden frigivelse.




Plot

 Portal plot afsløres til spilleren via audio-beskeder fra GLaDOS og bivirkninger værelser findes i de senere niveauer. Ifølge de sidste timer af Portal 2, er år etableret for at være "et sted i 2010" - tolv år efter dens opgivelse. Spillet begynder med hovedperson Chell vågne op fra en stasis seng og høre instruktioner og advarsler fra GLaDOS om den kommende test erfaring. Denne del af spillet involverer forskellige test kamre, som i rækkefølge, introducere spillerne til spillets mekanik. GLaDOS Meddelelser tjener ikke blot at instruere Chell og hjælpe hende fremskridt gennem spillet, men også til at skabe stemning og udvikle AI som et tegn. Chell er lovet kage og sorg rådgivning, som hendes belønning, hvis hun formår at udfylde alle de test kamre.
Chell fortsætter gennem det tomme Berigelse Center, interagerer kun med GLaDOS. I løbet af spillet, er GLaDOS motiver antydede at være mere dyster end hendes hjælpsomme opførsel antyder. Selv om hun er designet til at være hjælpsomme og opmuntrende, GLaDOS handlinger og tale tyder på uærlighed og afstumpede foragt for sikkerheden og trivsel for de testpersoner. De testkamre blevet mere farlig som Chell skrider frem, og GLaDOS selv dirigerer Chell gennem en live-brand kursus designet til militære androider som et resultat af "obligatoriske planlagt vedligeholdelse" i den almindelige testkammeret, samt at have testkamre oversvømmet med dødbringende væske . I et andet kammer, kan prale GLaDOS om troskab og betydningen af ​​Weighted Companion Cube, en talje høj kasse med en enkelt stor lyserød hjerte på hver side, for at hjælpe Chell at fuldføre kammeret. Men GLaDOS derefter erklærer, at det "desværre skal aflives" i en "nødsituation intelligens forbrændingsanlægget", før Chell kan fortsætte. Nogle af de senere kamre omfatter automatiserede tårne ​​med barn-lignende stemmer (også stemme af McLain), der ild i Chell, kun at sympatisere med hende efter at være blevet deaktiveret ("Jeg bebrejder ikke dig" og "No hard feelings").
Efter Chell fuldender den sidste test kammer, GLaDOS lykønsker hende og forbereder sin "sejr candescence", manøvrering Chell i en grav af ild. Som GLaDOS forsikrer hende, at "alle Blænde teknologier forbliver sikkert drift op til 4000 grader [sic] kelvin", Chell undslipper med brugen af ​​portalen pistol og gør hende vej gennem vedligeholdelse områder i Enrichment Center. GLaDOS bliver panik, og insisterer på, at hun kun foregav at dræbe Chell, som en del af test. GLaDOS derefter spørger Chell at antage, at "partiet escort indsendelse position", liggende ansigt først på jorden, således at et "party associate" kan tage hende til hendes belønning. Chell fortsætter fremad. I hele dette afsnit, stadig GLaDOS sender beskeder til Chell, og det bliver klart, at hun er blevet korrupt og kan have dræbt alle andre i midten. Chell gør sig vej gennem vedligeholdelse områder og tomme kontorområder bag kamrene, til tider efter graffiti meddelelser, som peger i den rigtige retning. Disse backstage områder, der er i en meget forfalden tilstand, står i skærende kontrast til de uberørte test kamre. Den graffiti omfatter udsagn som "kagen er en løgn", og pasticher af Emily Dickinson digt "The Chariot", Henry Wadsworth Longfellow "The Reaper og blomster", og Emily Brontë "No Coward Soul er min", sorg død Companion Cube.
GLaDOS forsøger at afholde Chell med trusler om fysisk skade og vildledende udtalelser om, at hun går den forkerte vej, som Chell gør sig vej dybere ind til vedligeholdelse områder. Til sidst, Chell når et stort kammer, hvor GLaDOS hardware hænger overhead. GLaDOS fortsætter med at bønfalde Chell, men under udvekslingen en af ​​GLaDOS 'personlighed centrale områder falder, Chell falder det i en forbrændingsovn. GLaDOS afslører, at Chell har netop ødelagt moral kerne, hvilken åbningen Science medarbejderne angiveligt installeret efter GLaDOS oversvømmet berigelse centrum med en dødelig nervegift, og går på at fastslå, at nu er der intet til hinder for hende at gøre det igen. En seks-minutters nedtælling starter som Chell løsner og forbrænder flere stykker af GLaDOS, mens GLaDOS forsøger at afskrække hende både verbalt med en serie af hån og i stigende grad unge fornærmelser og fysisk ved at affyre raketter mod Chell. Efter hun har ødelagt det sidste stykke, en portal fejlfunktion river værelse hinanden og transporterer alt til overfladen. Chell derefter set ligger uden for anlægget porte midt i resterne af GLaDOS. En af de sidste scener er ændret gennem en patch af PC-version, der blev stillet til rådighed et par dage før Portal 2 udmelding, i denne tilbagevirkende kontinuitet, Chell slæbt væk fra scenen af ​​en usynlig enhed, taler i en robot stemme, takke hende for at antage den part escort indsendelse position.
Den endelige scene, efter en lang og hurtig zoom gennem tarme af anlægget, viser en blanding af hylder omkring en Schwarzwald kage, og den vejede Companion Cube. Hylderne indeholder snesevis af andre personlighed kerner, hvoraf nogle begynder at lyse op, før en robotarm ned og slukker lyset på kagen. Som kreditter roll, leverer GLaDOS en afsluttende rapport: sangen "Still Alive", som erklærer eksperimentet til at være en stor succes.

Udvikling

Koncept

Portal er Valve åndelige efterfølger til det freeware spillet Narbacular Drop, i 2005 uafhængige spil udgivet af studerende ved DigiPen Institute of Technology, er den oprindelige Narbacular Drop holdet nu ansat hos Valve. Ventil blev interesseret i Narbacular Drop efter at have set spillet på DigiPen årlige karrieremesse, Robin Walker, en af ​​ventilens udviklere, så spillet på messen og senere kontaktede holdet give dem råd og tilbød at vise deres spil hos Valve kontorer. Efter præsentationen, hurtigt Valve præsident Gabe Newell tilbydes hele holdet job hos Valve til at udvikle spillet yderligere. Newell senere kommenterede, at han var imponeret over den DigiPen holdet som "de faktisk havde gennemført begrebet igennem", allerede har omfattede samspillet mellem portaler og fysik, udfylde det meste af det arbejde, som Valve ville have haft til at begå på egen hånd. Visse elementer er blevet bevaret fra Narbacular Drop, såsom systemet med at identificere de to unikke portal endepunkter med farverne orange og blå. En afgørende forskel i signaturen portalen mekanikeren mellem de to spil er dog, at Portal portal pistol ikke kan oprette en portal via en eksisterende portal i modsætning til i Narbacular Drop. Spillets oprindelige indstilling, en prinsesse forsøger at undslippe en fangekælder, blev droppet til fordel for Aperture Science tilgang. Portal tog cirka to år og fire måneder til at fuldføre efter DigiPen holdet blev bragt i Valve, og ikke mere end ti mennesker blev involveret i dets udvikling. Portal forfatter Erik Wolpaw, der, sammen med kolleger forfatter Chet Faliszek, blev hyret af Valve til spillet, hævdede, at "Uden de begrænsninger, ville Portal ikke være så godt et spil."
Portalen Holdet arbejdede med Half-Life serien forfatter Marc Laidlaw om montering af spil i serien 'plot. Dette skete til dels på grund af de begrænsede kunst kapaciteter lille team, i stedet for at skabe nye aktiver for portalen, besluttede de at binde spillet til en eksisterende franchise-Half-Life 2-at give dem mulighed for at genbruge den Half- Life 2 Artikel aktiver. Wolpaw og Faliszek blev sat til at arbejde på dialogen for portalen. Begrebet en computer AI lede spilleren igennem eksperimentelle faciliteter til at teste portalen pistol blev ankom tidligt i skriveprocessen. De udarbejdede tidligt linjer for den endnu ikke navngivne "høflig" AI med humoristiske situationer, såsom at anmode spillerens karakter at "antage den part escort indsendelse position", og fandt denne stil tilgang til at være velegnet til spil, de ønskede at skaber, i sidste ende førte til oprettelsen af ​​GLaDOS karakter. GLaDOS var central for plottet, som Wolpaw noter "Vi har designet spillet til at have en meget klar begyndelse, midte og afslutning, og vi ønskede GLaDOS at gå gennem en personlighed skift på hvert af disse punkter." Wolpaw yderligere beskriver ideen om at bruge kage som belønning kom som "i begyndelsen af ​​portalen udviklingsprocessen, satte vi os som gruppe at beslutte, hvad filosof eller filosofisk skole vores spil ville være baseret på. Dette blev efterfulgt af ca 15 minutters stilhed og derefter en person nævnt, at en masse mennesker som kage. " Kagen element sammen med yderligere meddelelser givet til den spiller i bag-kulisserne området blev skrevet og tegnet af Kim Swift.

 Design

De spartanske indstillinger i spillet opstod, fordi testere brugte for meget tid på at forsøge at gennemføre de gåder ved hjælp af dekorative, men ikke-funktionelle elementer. Som følge heraf blev indstillingen minimeret at gøre brugbare aspekter i puslespillet lettere at få øje på, ved hjælp af kliniske fornemmelse af indstillingen i filmen The Island som reference. [46] Selv om der var planer om et tredje område, en kontorplads , der skal medtages efter testkamre og vedligeholdelse områder, løb holdet ud af tid til også at omfatte den. De har også droppet indførelsen af ​​Rottemanden, en figur, som efterlod beskeder i vedligeholdelse områder, for at undgå at skabe for meget fortælling for spillet, selvom den karakter blev videreudviklet i en tie-in tegneserie "Lab Rat", som knytter Portal og Portal 2 's historie sammen. Ifølge projektet føre Kim Swift, det endelige opgør med GLaDOS gik igennem mange iterationer, herunder at have spilleren jagtet af James Bond-lasere, som delvist blev anvendt på de tårne, Portal Kombat, hvor spilleren ville have behov for at omlægge raketter og samtidig undgå tårn brand , og en chase sekvens efter en flygtende GLaDOS. Til sidst fandt de, at playtesters havde en temmelig simpelt puslespil med et nedtællingsur nær slutningen, Swift bemærkede, "Tidspres gør folk tror, ​​at noget er meget mere kompliceret end det egentlig er," og Wolpaw indrømmede, "Det var virkelig billigt at gøre [neurotoksinets gas] "for at forenkle dialogen i løbet af kampen.
Chell ansigt og krop er modelleret efter Alésia Glidewell, en amerikansk freelance skuespiller og voice-over kunstner, udvalgt af Valve fra et lokalt modelbureau for hendes ansigt og krop struktur. Ellen McLain forudsat at stemme af antagonisten GLaDOS. Erik Wolpaw bemærkede: "Da vi var stadig fiskeri rundt om tårnet stemme, Ellen gjorde en lummer udgave. Det virkede ikke for de tårne, men vi kunne lide det en masse, og så en let modificeret version af dette blev modellen for GLaDOS endelige inkarnation. " Mike Patton udførte knurren og snerrende stemme GLaDOS endelige personlighed kerne, navngivet Anger Sphere.
Den vægtede Companion Cube inspiration kom fra projektlederen Kim Swift med yderligere input fra Wolpaw fra at læse nogle "deklassificeret regeringen forhør ting", hvor "isolation fører emner til at begynde at knytte til livløse objekter" Swift kommenterede, "Vi havde en lang niveau kaldet Box Marathon, ville vi spillerne til at bringe denne kasse med dem fra start til slut, men folk ville glemme alt om boksen, så vi tilføjede en dialog, der anvendes hjertet til terningen, og fortsatte med at sætte tempoet, indtil folk blev knyttet til. boks. Senere, vi tilføjet forbrænding ideen. det kunstneriske udtryk voksede fra gameplayet. " Wolpaw endvidere bemærkes, at behovet for at brænde Weighted Companion Cube kom som et resultat af den sidste boss kamp design, de erkendte at de ikke havde indført ideen om forbrænding nødvendigt at fuldføre boss kamp, ​​og ved at uddanne spilleren til at gøre det med Vægtet Companion Cube, fandt fortælling "måde stærkere" med sin "død". Swift bemærkes, at rapporteret psykologiske sammenligninger til både Milgram eksperimentet og 2001: A Space Odyssey er en tilfældighed.
Portalen pistol fulde navn, Aperture Science Handheld Portal Device, kan forkortes som ASHPD, der ligner en forkortelse af navnet Adrian Shephard, hovedpersonen i Half-Life: Opposing Force. Denne lighed blev bemærket af fans før spillets udgivelse, som et resultat, satte holdet en rød sild i spillet ved at have skrivelser af Adrian Shephard fremhævet på tastaturer findes i spillet. Ifølge Kim Swift, er kagen en Schwarzwald kage, som hun syntes så den bedste på det nærliggende Regent Bageri og Café i Redmond, Washington, og som et påskeæg i spillet, er dens opskrift spredt over forskellige skærme, der viser linjer binær kode. The Regent Bageri har udtalt, at siden udgivelsen af ​​spillet, har sin Schwarzwald kage været en af ​​de mere populære emner.

Soundtrack

 De fleste af spillets soundtrack er ikke-lyrisk ambient musik, komponeret af Kelly Bailey og Mike Morasky, lidt mørk og mystisk at matche stemningen i de miljøer. Den rulleteksterne sang "Still Alive", skrevet af Jonathan Coulton og sunget af Ellen McLain (en klassisk uddannet opera sopran) som GLaDOS karakter. En kort instrumental version af Still Alive bliver spillet i en uptempo latinsk stil over radioer in-game. Wolpaw bemærker, at Coulton blev opfordret til at Valve et år før udgivelsen af ​​portalen, selvom det endnu ikke var klart, hvor Coulton vil kunne bidrage. "Når Kim [Swift] og jeg mødtes med ham, blev det hurtigt klart, at han havde det perfekte sensibilitet til at skrive en sang til GLaDOS." Sangen blev udgivet som en gratis download sang for musikvideoen spillet Rock Band den 1. april 2008.
Soundtracket til portalen blev udgivet som en del af The Orange Box Soundtrack og omfatter både GLaDOS in-game overførsler og Coulton vokal mix af "Still Alive".

Merchandise

Populariteten af spillet og dets karakterer har ført Valve til at udvikle merchandise for portalen stilles til rådighed via sin online Steam butik. Nogle af de mere populære emner var de Weighted Companion Cube overdådigt legetøj og fuzzy terninger. Når først udgivet, blev begge udsolgt på under 24 timer. Andre produkter er tilgængelige gennem ventilen butikken inkluderer t-shirts og Aperture Science kaffekrus og parkeringstilladelser og merchandise i forbindelse med sætning kagen er en løgn, som er blevet en internet meme. Wolpaw bemærkede de ikke forvente visse elementer i spillet til at være så populære som de var, mens andre elementer, de havde forventet at blive modeluner blev ignoreret, såsom en kæmpe bøjle, der ruller på skærmen i løbet af den sidste scene af spillet, at holdet havde opkaldt Hoopy.

  Distribution

 Demo

I januar 2008 offentliggjorde Valve en speciel demo-version med titlen Portal: The First Slice, fri for enhver Steam brugeren ved hjælp af Nvidia grafikkort som en del af et samarbejde mellem de to selskaber. Det leveres også pakket med Half-Life 2: Deathmatch, Peggle Extreme, og Half-Life 2: Lost Coast. Demoen indeholder testkamre 00 til 10 (elleve i alt). Valve har siden gjort demo tilgængelig for alle Steam brugere.

 Portal

Portal blev først udgivet som en del af The Orange Box til Microsoft Windows og Xbox 360 den 9. oktober 2007, og til PlayStation 3 den 11. december 2007. Windows-versionen af spillet er også tilgængelige til download separat gennem Valve indhold levering system Steam, og blev udgivet som et selvstændigt detailprodukt den 9. april 2008. I tillæg til Portal, også medfølger Half-Life 2 og dets to add-on episoder, samt Team Fortress 2. Portal inkludering i Box blev betragtet som et eksperiment af Valve, ikke har nogen idé om succes Portal, kassen forudsat at det et "sikkerhedsnet" via hjælp af disse andre spil. Portal blev holdt til en beskeden længde i tilfælde af spillet ikke gå over godt med spillere. Siden da, blev en enkeltstående version af spillet udgivet til Microsoft Windows-brugere.

Portal
var den første Valve-udviklede spil, der skal tilføjes til Mac OS X-kompatibel liste over spil tilgængelige på lanceringen af ​​Steam klient til Mac den 12. maj 2010, understøtter Steam Spil, hvor spillere, der havde købt spillet enten på en Macintosh-eller Windows-computer kan også spille det på det alternative system. Som en del af forfremmelse, blev Portal tilbudt som en gratis titel for enhver Steam brugere i løbet af de to uger efter Mac-klient lanceringen. Inden for den første uge af dette tilbud, blev over 1,5 millioner eksemplarer af spillet downloades via Steam. En lignende forfremmelse blev afholdt i september 2011, nær starten af ​​et traditionelt skoleår, fremme brugen af spillet som et pædagogisk redskab for naturvidenskab og matematik. Valve skrev, at de følte, at Portal "gør fysik, matematik, logik, rumlig ræsonnement, sandsynlighed og problemløsning interessant, cool, og sjovt", et nødvendigt træk for at trække børn i at lære. Dette blev bundet til Digital Promise, en United States Department of Education initiativ til at hjælpe med at udvikle nye digitale værktøjer for uddannelse, og som Valve er en del af.

 Portal: Still Alive

Portal: Still Alive blev annonceret som en eksklusiv Xbox Live Arcade spil på 2008 E3-konventionen, og blev løsladt den 22. oktober 2008. Det indeholder det oprindelige spil, 14 nye udfordringer, og nye resultater. Det ekstra indhold var baseret på niveauet fra Map Pack Portal: The Flash Version skabt af Vi skaber Stuff og indeholder ingen yderligere historie-relaterede niveauer. Ifølge Valve talsmand Doug Lombardi, havde Microsoft tidligere afvist Portal på platformen på grund af sin størrelse. Portal: Still Alive blev godt modtaget af anmeldere. 1UP.com 's Andrew Hayward erklærede, at med den lettere adgang og lavere omkostninger end at betale for The Orange Box, Portal er nu "stærkere end nogensinde". IGN redaktør Cam Shea rangeret det femtedel på sin top 10 liste over Xbox Live Arcade-spil. Han udtalte, at det var tvivlsomt, om en ejer af The Orange Box skulle købe dette, da dens ekstra niveauer, der ikke føjer til plottet. Han imidlertid roste kvaliteten af ​​de nye kort inkluderet i spillet. Spillet rangeret 7. i en senere listen over de bedste Xbox Box Live-titler er udarbejdet af IGN personale i september 2010.

 Sequel Main article: Portal 2

Swift erklærede, at den fremtidige Portal udvikling vil afhænge af samfunds reaktioner, siger: "Vi er stadig at spille det efter gehør på dette punkt, at regne ud, hvis vi ønsker at gøre multiplayer næste, eller Portal 2, eller release map packs." Nogle rygter om en efterfølger opstod på grund af støbning kræver stemmeskuespillerne. Den 10. marts 2010, blev Portal 2 officielt annonceret til en udgivelse sent i dette år, meddelelsen blev efterfulgt af en alternativ virkelighed spil baseret på uventede patches foretaget Portal, der indeholdt kryptiske budskaber i forhold til Portal 2 's meddelelse, herunder en, der ændrede skæbne Chell ved slutningen af spillet. Selvom Portal 2 blev annonceret for et Q4 2010 release, blev spillet til sidst løsladt den 19. april 2011.

   kritisk modtagelse

Se også: Kritisk modtagelse af The Orange Box

Portal blev meget godt modtaget af kritikerne. Det var en favorit af The Orange Box, ofte tjener mere ros end både Half-Life 2: Episode Two eller Team Fortress 2. Den blev rost for sin unikke gameplay og mørke, deadpan humor. Eurogamer nævnt, at "den måde, som spillet skrider frem fra at være et simpelt sæt af overfladiske opgaver til fuld på en del af Half-Life historien er absolut geni", mens GameSpy bemærkede, at "Hvad Portal mangler i længden, er det mere end opvejer i opstemthed. " Spillet blev kritiseret for sparsomme miljøer, og både kritiseret og rost for dens korte længde. Samlede anmeldelser for stand-alone pc-version af Portal gav spillet en gennemsnitlig rating på 89% baseret på 27 anmeldelser gennem spil placering, og 90% gennem 28 anmeldelser på Metacritic. Ved frigivelse af Portal 2, udtalte Valve, at Portal har solgt mere end fire millioner eksemplarer gennem detailhandel versioner, herunder enkeltstående spillet og The Orange Box, og fra Xbox Live Arcade version. Dette tal omfatter ikke salgstal for Valve egen Steam digitale download-service.
Spillet skabte en fan følgende for Vægtet Companion Cube-selvom terningen ikke selv tale eller handle i spillet. Fans har skabt plys  og papercraft versioner af kuben og de forskellige tårne, samt pc-case mods og modeller af portalen kage og portal pistol. Jeep Barnett, en programmør til Portal, bemærkes, at spillerne har fortalt Valve, at de havde fundet det mere følelsesmæssige at brænde Weighted Companion Cube end at skade en af ​​de "Little Sisters" fra BioShock. Både GLaDOS og Weighted Companion Cube blev nomineret til Best New Character Award på G4, med GLaDOS vinde prisen for "at have linjer, der vil blive citeret af spillere i de kommende år."
Portal historie er blevet oplyst til at være godt etableret i forbindelse med Erving Goffmans udbredelse på dramaturgi, at fremstille selvet i hverdagen, hvilket svarer ens persona foran og bag scenen områder af et teater. I tilfælde af portalen, omhyggeligt historien etablerer foran scenen, under påskud af berigelsen Center, og antyder problemer i ryggen trin gennem forskellige tekniske fejl, og derefter langsomt afslører mere og mere af ryggen scenen til spilleren hele spil. På grund af dette, blev videoen spillet gjort til en del af den nødvendige kursusmateriale blandt andre klassiske og moderne værker, herunder Goffmans arbejde, for en freshman kursus "afsat til at engagere de studerende med grundlæggende spørgsmål om menneskelighed fra flere perspektiver og skabe en følelse af fællesskab" for Wabash College i 2010. Portal er også blevet nævnt som et stærkt eksempel på instruktions-stilladser, der kan tilpasses til mere akademiske læring situationer, som spilleren, gennem omhyggeligt design af niveauer af Valve, er første hånd-holdt i at løse simple opgaver med mange hints på den rigtige løsning , men denne støtte er langsomt fjernes som spilleren skrider frem i spillet, og helt fjernes, når en spiller når den anden halvdel af spillet. Portalen vil blive udstillet på Smithsonian Art Exhibition i USA fra februar 14 til September 30, 2012. Portal vandt "Action" sektionen for platformen "Moderne Windows."

Mods og havne

En modding fællesskab har udviklet sig omkring Portal med brugerne skabe deres egne test kamre og andre in-game modifikationer. Gruppen "Vi skaber Stuff" skabt en Adobe Flash version af Portal, titlen Portal: The Flash Version, lige før frigivelse af The Orange Box, der blev godt modtaget af det samfund som de har siden konverteret til en map pack til det offentliggjorte spillet . Mange af de niveauer i denne map pack er blevet indarbejdet i enkeltstående Xbox Live Arcade spil Portal: Still Alive. En anden mod, Portal: Prelude, er en uofficiel prequel er udviklet af et uafhængigt hold af tre, der fokuserer på den præ-GLaDOS æra af Aperture Science, og indeholder nitten ekstra "listige og udfordrende" test kamre. En ASCII-version af portalen blev skabt af Joe Larson. En uofficiel port Portal til iPhone ved hjælp af Unity game engine blev oprettet, men kun bestod af et enkelt rum fra spillet.

Præmier

Portal har vundet flere priser:
    
På 2008 spiludviklere Choice Awards, vandt Portal Game of the Year, sammen med Innovation Award og Best Game Design.
    
IGN hædret Portal med flere priser, for bedste Puzzle spil til PC og Xbox 360, mest innovative design til PC, og Best End Credit Song (for "Still Alive") til Xbox 360, sammen med de overordnede udmærkelse for bedste Puzzle spil og mest innovative Design.
    
I sin Best of 2007, hædret GameSpot The Orange Box med 4 priser som anerkendelse af Portal, der giver ud æresbevisninger for Bedste Puslespil, Best New Tegn (er) (for GLaDOS), Sjoveste Spil, og Best Original spilmekanik (til portalen pistol).
    
Portal blev tildelt Game of the Year (PC), Bedste Narrative (PC), og Best Innovation (PC og konsol) udmærkelse ved 1UP.com i sine 2007 redaktionelle Awards.
    
GamePro hædret spillet for de mest mindeværdige Villain (for GLaDOS) i sine Editors 'Choice 2007 AwardsPortal blev tildelt Game of the Year i 2007 Joystiq, Good Game, og Shacknews.
    
Den mest originale spil pris af X-Play.
    
I Official Xbox Magazine fra 2007 Game of the Year Awards, vandt Portal Best New Tegn (for GLaDOS), Bedste Originale Sang (for "Still Alive"), og Innovation of the Year.
    
I GameSpy fra 2007 Game of the Year Awards, blev Portal anerkendt som bedste puzzle spil, bedste karakter (for GLaDOS), og Best Sidekick (for Vægtet Companion Cube).
    
Den A.V. Club kaldte det det bedste spil i 2007.
    
Den webcomic Penny Arcade tildelt Portal Bedste Soundtrack, Bedste Skrivning og Best New spilmekanik i sin satiriske 2007 Vi er lige Awards.
    
Eurogamer gav Portal første sted i dens Top 50 spil i 2007 placeringer.
    
IGN også placeret GLaDOS, (fra Portal) som # 1 Video Game Villain på sin Top-100 Villains List.
    
GamesRadar navngivet det bedste spil af hele tiden.
Wired betragtes Portal for at være en af ​​de mest indflydelsesrige spil i det første årti af det 21. århundrede, at tro, at det er det bedste eksempel på kvalitet frem for kvantitet for videospil.



Min anmeldelse om portal

Det er et fedt, sjovt spil og der er nogle baner hvor man virkelige skal tænke hvor man sætter sine portaler henne, og det er godt at der er kommet en portal 2


Ingen kommentarer:

Send en kommentar